Tuesday, October 10, 2006

Natijahnya Bila Pemimpin UMNO Cakap Tak Berfikir Part III


Jika beberapa hari yang lepas saya mengulas mengenai natijahnya Ketua Pemuda UMNO Malaysia bercakap tanpa berfikir, hari ini saya mengulas mengenai contoh klasik bagaimana Naib beliau, En Khairy Jamaluddin walaupun dikatakan berkelulusan Oxford, juga bercakap tanpa berfikir.

Satu contoh adalah mengtenai ulasan beliau semasa merasmikan bahagian pemuda UMNO darihal pembelian saham ECM Libra.

Dihadapan pemuda UMNo yang didoktrinkan kini dengan fahaman "titah tuanku patik junjung" beliau mengatakan bahawa beliau membuat pinjaman bagi membeli saham saham ECM Libra sebanyak lebih kurang RM 9 juta.

Ulasan beliau yang dangkal ini telah menyebabkan beliau dihujani dengan pelbagai lagi soalan yang akhirnya terbukti menolak beliau ke dinding:

siapa yang memberi pinjaman?

kenapa yang memberi pinjaman tersangat bermurah hati, terutamanya bila khalayak tahu bahawa yang memberi pinjaman adalah syarikat yang mana, Khairi sedniri membeli saham tersebut-ini sesuatu yang "extremely fishy", busuk lagi membusukkan.

Tidak mungkinkah disini pihak yang memberi pinjaman mudah kepada Khairy mengumpankan Khairy untuk mendapat laba yang lebih besar pada suatu hari nanti????????????

Terdesak.........
Terpukul.........

Khairy akhirnya menjual keseluruhan saham beliau...walaupun kesal kerana beliau rugi bila menjual saham saham tersebut dengan harga yang lebih murah kepada cabang pelaburan AmCorp...

persoalannya betulke rugi?????????????????

apa apa pun disebabkan ketidak fikiran Khairy dalam mengulas isu ECM Libra, beliau telah terkilas tangannya.

3 comments:

Anonymous said...

kalau kj ni kucing kurap saja, atau anak pak abbas , anak pak mat mau ka kali bagi pinjam duit utk beli share?????????????????
jawapannya mesti tidak, hanya kerana menantu pak lah dia dpt pinjaman. setan khairy.

drputera said...

hehe, itu sebab, dia kena tibai ke dinding pasal isu ECM Libra.

Aku yakin jika ditakdirkan Allah , Abdullah Badawi meletak, dipaksa letak atau akhirul kalam, dia ni mmg sangkut banyak kes, kalau pengganti Abdullah tak nak lepaskan dia.

Itu sebab dia banyak takut ..dan berusaha sedaya upaya agar Abdullah kekal....

Anonymous said...

kalau kj ni nak buat bisness buatlah full time jangan pulak politik pun nak buat gak....napa tak percaya ke bole buat bisness sendiri...sampai nak pakai kabel pak mentua....tunggula pak mentua tu dah pencen ada sapa-sapa yang nak bagi pinjam cam tuuuu....

THE TUN'S IN ACTION

THE TUN'S IN ACTION

Blogger's United

Blogger's United

As of Today