Friday, October 06, 2006

Natijahnya Bila Pemimpin UMNO Cakap Tak Berfikir Part I


Akhir akhir ni, rakyat Malaysia dimomokkan dengan pelbagai ucapan dari pemimpin besar UMNO, yang menimbulkan teka-teki terhadap tahap intelektual mereka.

Adakah mereka bercakap serta berfikir, atau pun mereka hanya bercakap tanpa berfikir kesan natijah dari percakapan mereka terhadap imej mereka sendiri di mata rakyat.

Di sini di ambil contoh -contoh klasik para pembesar UMNO yang bercakap seperti tidak menggunakan akal yang dikurniakan Allah kepada mereka.

Contoh utama, adalah dari pemimpin utama kita sendiri:

YAB Dato Sri Abdullah Ahmad Badawi, secara terbuka dan terangan-terangan didalam wawancara yang terlebih dahulu direkodkan menidakkan penglibatan anak beliau dari sebarang kontrak-kontrak kerajaan, akhirnya terpaksa berdolak dalik di dada akhbar, mengatakan apa yang sebenarnya dimaksudkan beliau adalah tidak adanya anak beliau mendapat kontrak kerajaan yang beliau sendiri tahu.Yang beliau sendiri tak tahu....apa macaM?

Begitu juga di dalam wawancara yang sama(ditekankan sekali lagi, telah direkod terlebih dahulu) beliau menafikan dengan sekerasnya tiada satu pun syarikat Malaysia telah jatuh pegangan kepada Singapura, hanya ditunjukkan 2 minggu selepas pengumuman tersebut Khazanah terpaksa "bail-out" Pantai hasil kelalaian seseorang yang berkuasa sebagai Menteri Kewangan!

5 comments:

Anonymous said...

sikit punya senyum!

senyum kambing....

Anonymous said...

dlm gambar tu pak lah kata kat bush, you dont worry now malaysia will do whatever you want us to do, mahathir is no more ruling the country, I'm the HP6 Prime Minister

drputera said...

Tun Baba...pedih sangat tu...

Anonymous said...

mana ada pedih zaman HP6, apa yg depa buat kat tun lebih dari pedih

Anonymous said...

pemimpin2 muda ni memang gitu ... gelojoh dalam apa saje tindakan nya...

THE TUN'S IN ACTION

THE TUN'S IN ACTION

Blogger's United

Blogger's United

As of Today